Zamieszczone przez Jabar1975
Nowość: terenowa octavia
Zwiń
X
-
Ja jeździłem Nissanem Pickup'em, Hyundai'em Tuscan'em i Pandą 4x4. I z moich obserwacji krytyczny jest moment rusznia na grząskim podłożu. Jeśli jest mechaniczne 4x4 (Pickup) to 4 koła ciągną razem i jest OK. Panda ma wiskozę i działa to nadspodziewanie dobrze praktycznie ciągnie 4-ma kołami. Natomist Tuscan na elektronikę i przy trybie auto jest porażka: ciągną najpierw 2 koła i auto się zakopuje. Trzeba koniecznie włączyć tryb 4WD Lock. Obawiam się że Haldex tez może tak dziłać: najpierw się zakopie a potem skuma że ma właczyć tył.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
-
-
Do haldexa da sie dorobic sterowanie, umozliwajace plynne sterowanie nim, a nawet spiecie na stale. Niestety nie jest to jednak rozwiazanie fabryczne.Zamieszczone przez Masmowłaśnie ten haldex. Jednak wolałbym guzik 4WD lock albo cóś co powodowałoby natychmiastowe załączenie tylnych kół."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Wiem że Master się w coś takiego bawił w swiom Lupo, ale z tego co wiem to ma wywalone orginalne sterowanie i ma coś na krztałt sterowania balans przód-tył. Ciekawe czy robi to tez dla klientów i czy dłoby się zrobić cos takiego: fabryczne sterowanie większość czasu a gdy wjeżdzamy w piach blkujemy 50%/50%?Zamieszczone przez PurchawaDo haldexa da sie dorobic sterowanie, umozliwajace plynne sterowanie nim, a nawet spiecie na stale. Niestety nie jest to jednak rozwiazanie fabryczne.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
O Raaaaaaaaaany :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:Zamieszczone przez Jabar19754x4 kontra haldex:
http://subaru.pl/mmedia/volvo.qt
Ale porażka ten Haldex. Chyba odpuszcze sobie auta na haldexie, bo ludzie na budowie umrą ze śmiechu jak się takim zakopie po osie. Chyba zostają Japońce (Nissan X-trail).Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
dlatego moim zdaniem nazywanie haldexa napedem 4x4 jest mocno naciagane - na asfalcie i na lekko sliskiej nawierzchni na pewno duzo lepiej jest tym jechac od przednionapedowki ale w tzw trudnym terenie (nie offroad) juz tzw. dupa blada.
[ Dodano: Sro 30 Sie, 06 10:50 ]
Z drugiej strony moi znajomi z Krynicy (stacja ratownictwa GOPR) maja na wyposazeniu o1 2.0 4x4 i sobie chwala - co prawda nie zapuszczaja sie w jakies trudne tereny ale na zasniezonych drogach radzi sobie niezle. Najlepsze ze maja tez Ssang Yong (czy jak sie to pisze), Uaza i Defendera - i wszyscy zgodnie twierdza ze najlepszy Uaz (o ile nie nawali), potem Defender potem dluzsza przerwa -Ssang yong (ponoc bardzo wygodny) i skoda (tyle ze to auto ma zupelnie inne przeznaczenie)nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Też mam taką obawę. Najgorzej że trudno wyrobić sobie opinię nigdy nie mając okazji sprawdzić takiego auta w teranie takim jak na filmie Subaru vs Volvo. Dealerzy Skody chyba nie dadzą autka w taki teren na jadzę próbną (BTW pytałem w Gdańsku to nie ma szans na jadę próbną 4x4).Zamieszczone przez Jabar1975dlatego moim zdaniem nazywanie haldexa napedem 4x4 jest mocno naciagane - na asfalcie i na lekko sliskiej nawierzchni na pewno duzo lepiej jest tym jechac od przednionapedowki ale w tzw trudnym terenie (nie offroad) juz tzw. dupa blada.
A tak wogóle to Volvo to super kiepsko się zachowywało. Może jakiś kiepski program sterujący tym Haldexem. Wogóle nie było widac reacji tylnych kół. Może w Skodzie by było lepiej???Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Na tym filmiku, z panem o rosyjskim akcencie, odnosze wrazenie, ze to Volvo bylo zepsute. Przeciez Haldex w momencie, gdy zaczynaja sie slizgac kola przednie, ma odcinac moc na przedniej osi i przekazywac na tyl, nawet do 90 czy 95%, a tu przod sie slizga tyl sprobowal i dalej lipa. To tylko redaktor Zientarski senior, pokazal, ze takie Volvo umie jezdzic po schodach, wiec jes super fura :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Tak to wygląda. Czyżby firma SUBARU było troszkę nieuczciwa i tendencyjnie chciała poniżyć konkurencję???Zamieszczone przez Maicroft......odnosze wrazenie, ze to Volvo bylo zepsute. .....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Jak znajde to podrzuce jeszcze filmik Forester vs XC 90
[ Dodano: Sro 30 Sie, 06 18:40 ]
Zreszta chyba jest to pewnego rodzaju "norma" wsrod producentow przeroznych rzeczy takie konfigurowanie testu aby konkurencja wypadla najslabiejZamieszczone przez MasmoCzyżby firma SUBARU było troszkę nieuczciwa i tendencyjnie chciała poniżyć konkurencję???
przy takiej sprzedazy jak maja to chyba nic im nie pomoze (przynajmniej w polsce)
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
-
generalnie takie ruskie blablabla - ale ze wszystkie sa quite good - a volvo jest fajne bo najwieksze
Tyle ze teren po ktorym jezdzili byl malo hardcorowy - a z kolei poprzedni test dosc srednio oddaje nachylenie stoku i rodzaj nawierzchni po jakiej sie poruszali. Tak jak napisalem zawsze mozna tak skonfigurowac test zeby go wygrac
Haldex ma jak dla mnie tylko jedna wade - cos decyduje za ciebie co jest dla nas lepsze i tak jak piszesz najgorzej na sypkim gdzie mozna sie za bardzo zakopac i zbytnio odciazyc ktores kola a wtedy pozamiatane
nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Było by miło gdyby w tym nowym wynalazku Skody był guzik który by przenosił więcej momentu na tył (tak jak w wynalazkach japońskich typu X-trail, Vitara czy koreańskich typu Hunday Tuscan). Może jako że to ma być coś ala SUV pomyślą o tym.Zamieszczone przez Jabar1975.....Haldex ma jak dla mnie tylko jedna wade - cos decyduje za ciebie co jest dla nas lepsze i tak jak piszesz najgorzej na sypkim gdzie mozna sie za bardzo zakopac i zbytnio odciazyc ktores kola a wtedy pozamiatane ...
[ Dodano: Czw 31 Sie, 06 08:47 ]
Świetnie rozumiem że to nie terenówka. Nie ten prześwit, nie te kąty natarcia zejścia i rampowy. Ale tak naprawde nie szukam terenówki. Wady prawdziwej terenówki są dla mnie nie do zakceptowania (kiepska trakcja, słabe osiągi, duże koszta, mały komfort). Szukam auta którym jeżdzę 95% na asfalcie i tam mam cechy osobówki, ale czasem mogę zjechać z asfaltu w śnieg czy grząski piach i się nie zakopie. Taka Panda 4x4 też nie jest terenówk a radziła sobie świetnie z takim zadaniem (gorzej na asfalcie :wink: ).Zamieszczone przez jas191Masmo, ja mam haldexa w Octavi i powim Ci że terenówka to nie jest,ale ten wynalazek nie raz mi tyłek uratował.A naped na 4-buty działa sprawnie i dopuki nie zawiesisz auta na podwoziu to smiga równo.
Może ktoś z OCP mający 4x4 mógłby nam jakiś teścik przeprowadzić???
[ Dodano: Czw 31 Sie, 06 08:50 ]
Teścik niewiele mówił o trakcji. Wiekszość odcinków na których jeżdzili przejechałbym swoją FWD. Brakuje rzetelnych testów tego segmentu aut. A tak sobie myślę że ten segment to auta dla mnie: niewiele gorzej na autostradzie a dużo lepiej poza asfaltem.Zamieszczone przez Jabar1975tutaj krotki tescik w ktorym haldex lepiej sobie radzi:
http://www.youtube.com/watch?v=-OIQm...elated&search=
[ Dodano: Czw 31 Sie, 06 08:54 ]
Pewna tendencyjność jest oczywista w materiałach reklamowych, wiec wybranie takiego odcinka na którym sprzedawane auto pokaże najlepsze stony jest oczywiste, ale jeśli się porównuje specjalnie zepsute auto konkurencji to prokurator powinien się czymś takim zainteresować, bo jest to jawne wprowadznie w błąd.Zamieszczone przez Jabar1975...... Zreszta chyba jest to pewnego rodzaju "norma" wsrod producentow przeroznych rzeczy takie konfigurowanie testu aby konkurencja wypadla najslabiej :.....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Mnie się nie wydaje by to volvo było zepsute - sychac było jak silnik pracuje na wysokich obrotach a nawet przednie lewe koło tylko momnetami mieliło i to z prędkoscią nie odpowiadajacą obrotom silnika. Po prostu działał osiowy mechanizm różnicowy- myślę, że mieliły koła po prawej stronie, mające gorszą przyczepność;-)Zamieszczone przez MasmoPewna tendencyjność jest oczywista w materiałach reklamowych, wiec wybranie takiego odcinka na którym sprzedawane auto pokaże najlepsze stony jest oczywiste, ale jeśli się porównuje specjalnie zepsute auto konkurencji to prokurator powinien się czymś takim zainteresować, bo jest to jawne wprowadznie w błąd.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Re: Nowość: terenowa octavia
Witajcie ja testuję O2 4x4 1.9 TDI mojego ojca
8)
Co mi się wydaje /może subiektywnie/
Dużo lepsze zawieszenie w stosunku do mojej O2 /cenatej wersji jest napewno ok w stosunku do ceny Passata 1.9 TDI napędzanego na 1 oś / Jest komfortowo i super trzyma na zakrętach.
Brak rezonansu od diesla chyba cięższe auto /stalowa płyta/ wał i tylny most wytłumia poza tym ma wygłuszenie maski to auto jest napewno cichsze od o2 liftback 1,9 TDI / piszę to jako przeciwnik ON/ :diabelski_usmiech
Jak dla mnie uśpiona rakieta /przed chipem w MT by 150 HP /:diabelski_usmiech
Ps Co do Haldexa przejachaliśmy paroma Subarakami i wybraliśmy Haldex to subaru/ poza wersjami STI /to straszny papier - odczucie w środku
nie mówiąc o codziennej eksploatacji :shock: po przeczytaniu forum subaru jescze lepiej :shock: toż tdi im leją tyłki niesamowicie :szeroki_usmiech
ADVENTURE 4x4
Komentarz
-
-
Re: Nowość: terenowa octavia
Jak Haldex radzi sobie na luźnym piasku lub głębokim śniegu? Ciągnie od razu na dwie osie? Czy najpierw się zakopuje się przodem a dopiero po chwili włącza tył? Bo niestety tak dziła mechanizm różnicowy w trybie automatycznym w Hunday Tuscan. Dopiero właczenie 4WD Lock robi z tego auta pojazd użyteczny w terenie.Zamieszczone przez supervisiorWitajcie ja testuję O2 4x4 1.9 TDI ......
Co do Haldexa przejachaliśmy paroma Subarakami i wybraliśmy Haldex .....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Re: Nowość: terenowa octavia
Na razie nie jechałem w piachu , może jutro pojadę na grzyby :szeroki_usmiech to dam znać ale nie nastawiamy się na offradZamieszczone przez MasmoJak Haldex radzi sobie na luźnym piasku lub głębokim śniegu? Ciągnie od razu na dwie osie? Czy najpierw się zakopuje się przodem a dopiero po chwili włącza tył? Bo niestety tak dziła mechanizm różnicowy w trybie automatycznym w Hunday Tuscan. Dopiero właczenie 4WD Lock robi z tego auta pojazd użyteczny w terenie.Zamieszczone przez supervisiorWitajcie ja testuję O2 4x4 1.9 TDI ......
Co do Haldexa przejachaliśmy paroma Subarakami i wybraliśmy Haldex .....
4x4 jest po to aby dotrzeć pod stromą górkęw zimie
i czuć się ok na zakręcie gdy jest mokro :!:
Co do Tucsona No tak myślelismy o koreańczykach 4x4 ale coś mi w nich pachnie niedobrego...chociaż ceny w porównaniu do 02 są OKADVENTURE 4x4
Komentarz
-
-
Re: Nowość: terenowa octavia
Tuscon to zupełnie inne auto. Jest dużo bardziej off-roadowy. Ma większy prześwit, większe koła lepsze kąty natarcia i zejścia jest wyższy ale za to na asfalcie jest dużo gorszy. Silnik 2.0 CRD ma słabiutkie osiągi no i zużycie paliwa jest większe. To zupełnie inny segment Octa to osobówka 4x4 a Tuscon to SUV. Tego Tuscona wcześniej wspomniałem dlatego że to jedyny wóż 4x4 z elektronicznym sterowaniem dyferencjału miedzy osiowego jakim jechałem i niestety takie rozwiązanie nie zachwyca. Elektronika jest wolna i zanim coś skuma można zakopać napedową oś. Zresztą tak jak system zwany ASR lub TSC który jest kompletną porażką. W Tuscon'ie z włączonym TSC nie można było wyjechac z piasku. Zresztą w Octavi przez ASR też kilka razy mało co nie miałem wypadku. Cholerstwo tak skutecznie tłumi silnik że psuje mi koncepcje przy wyprzedzaniu.Zamieszczone przez supervisior......Co do Tucsona No tak myślelismy o koreańczykach 4x4 ale coś mi w nich pachnie niedobrego...chociaż ceny w porównaniu do 02 są OK
Wjeżdzając na budowę Tuscon'em pierwsze co robimy to 4WD Lock on i TCS off czyli wyłączamy całą autoamtykę i dopiero można jechać.
Maży mi się jakieś Audi quatro bo tam nie ma elektroniki tylko Torsen.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
bezduszny
Haldex jest przy silnikach poprzecznych.Zamieszczone przez MasmoMaży mi się jakieś Audi quatro bo tam nie ma elektroniki tylko Torsen.
Torsen przy podłuznych (np. VW)...
... a "kłatro" to jeszcze coś innego
i tylko w Audi
Komentarz
-
Co ma pernik do wiatraka? Raczej chyba haldex jast w samochodach tanich, a torsen w drogich. Torsen siedzi w obecnie robionych audi quatro oprócz chyba A3 (które jest wersją Golf-a i dziedziczy jego rozwiązania).Zamieszczone przez bezdusznyHaldex jest przy silnikach poprzecznych.
Torsen przy podłuznych (np. VW)...
... a "kłatro" to jeszcze coś innego
i tylko w AudiByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
bezduszny
Z tego co wiem, to nie wsadzisz haldex'a do samochodu gdzie silnik jest podłużnie...
Więcej dowiesz się tutaj bo temat nie jest tak powierzchowny jak by się wydawało: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=35139
Komentarz
-
Z tego co wiem poprzedni Passat miał silnik wzdłuż i Haldex'a a podłużnie silniki i Torsen jest w Alfie Brera. Nie ma chyba technicznego powiązania wzdłuż/w poprzek haldex/torsen. Takie powiązanie wynika z tego że torsen jest droższy i stosowany w droższych autach. Haldex jest przy tylnym dyfrze więc jeśli ze skrzyni wychodzi wał do tyłu to nie ma propblemu z zastosowaniem haldex'a.Zamieszczone przez bezdusznyZ tego co wiem, to nie wsadzisz haldex'a do samochodu gdzie silnik jest podłużnie...
To generalnie potwierdza moje odczucia:
Machanika rządzi, elektronika to kicha.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Poprzedni Passat miał silnik wzdłuż i Torsena :PZamieszczone przez MasmoZ tego co wiem poprzedni Passat miał silnik wzdłuż i Haldex'a a podłużnie silniki i Torsen jest w Alfie Brera. Nie ma chyba technicznego powiązania wzdłuż/w poprzek haldex/torsen. Takie powiązanie wynika z tego że torsen jest droższy i stosowany w droższych autach. Haldex jest przy tylnym dyfrze więc jeśli ze skrzyni wychodzi wał do tyłu to nie ma propblemu z zastosowaniem haldex'a.
To generalnie potwierdza moje odczucia:
Machanika rządzi, elektronika to kicha.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
Komentarz